• http://www.dersimizturkce.gen.tr ve http://www.turkcedersi.gen.tr sitelerinin birleşimi esnasında tüm üyelikler sıfırlanmıştır.

    Sitemizdeki dosyaları indirebilmek için üye olmalısınız. Üye olmak için tıklayınız. (E-posta adresinize onay kodu geleceğinden geçerli bir e-posta adresi girmeyi unutmayınız.)

    Üyelikte sorun yaşayan kullanıcılarımız 0532 644 67 88 ‘e SMS veya WhatsApp yoluyla ya da [email protected] ‘a mail atarak yardım alabilirler.

Sınıf Rehber Öğretmenliği

Öne çıkanlar

  • 8. Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem
    Mustafa AYGÜN Mustafa AYGÜN
    8 . Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem'in Özellikleri * Sistem değişikliğinden sonra sıfırdan yazılmıştır. * "Sözel Mantık" konusu, sınıf düzeyine uygun bir şekilde kitaba eklenmiştir. * 1'e 3'lü, 1'e...
  • 7. Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem
    Mustafa AYGÜN Mustafa AYGÜN
    7 . Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem'in Özellikleri * Sistem değişikliğinden sonra sıfırdan yazılmıştır. * "Sözel Mantık" konusu, sınıf düzeyine uygun bir şekilde kitaba eklenmiştir. * 1'e 3'lü, 1'e...
  • 6. Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem
    Mustafa AYGÜN Mustafa AYGÜN
    6 . Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem'in Özellikleri * Sistem değişikliğinden sonra sıfırdan yazılmıştır. * "Sözel Mantık" konusu, sınıf düzeyine uygun bir şekilde kitaba eklenmiştir. * 1'e 3'lü, 1'e...
  • 5. Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem
    Mustafa AYGÜN Mustafa AYGÜN
    5 . Sınıf Akıllı Türkçe Atölyem'in Özellikleri * Sistem değişikliğinden sonra sıfırdan yazılmıştır. * "Sözel Mantık" konusu, sınıf düzeyine uygun bir şekilde kitaba eklenmiştir. * 1'e 3'lü, 1'e...
  • Ölçen Arı 8 Türkçe Soru Bankası - Mustafa AYGÜN & Tayyar İNCEOĞLU
    Mustafa AYGÜN Mustafa AYGÜN
    Ölçen Arı 8. Sınıf Türkçe Soru Bankası Yeni Nesi Sorular Sözel mantık soruları, 1'e 3'lü ve 1'e 4'lü sorularla zenginleştirilmiştir. Çözerken Öğretir Her soru belirli bir sistem çerçevesinde...
#1
Arkadaşlar sınıf rehber öğretmenliği neye göre belirlenir bileniniz varsa lütfen cevap versin.Okulda 16 sınıf 17 öğretmen var almak istemiyorum .idare ne derse o diyorlar.
 
#3
En fazla ders yükü Bizde girdiğimiz sınıflarda.Biz olmayacağız da Görsel Sanatlar öğretmeni mi olacak hocam ?
Son söz idarenindir.
Her şey yönetmelikte yazsaydı müdüre gerek kalmazdı.
 
#5
Sınıf/Şube rehber öğretmenliği, öncelikle isteğe bağlı olmalı/olur. Eğer istekli bulunmaz ise kura ile belirlenmesi en doğrusu bence. Bu arada o sınıflarda ders okutan tüm öğretmenlerin şube rehber öğretmeni olma yeterliliği ve zorunluluğu var. Az ders, çok ders diye bir ayrım da yanlış olur.
Bu biraz da öğretmenler kurulu toplantılarında yazmanlıktan kaçmaya çalışan diğer alan öğretmenlerinin"Benim yazım kötü vb. çeşitli bahanelerle işi biz Türkçe öğretmenlerine yıkmaya çalışma çabalarına benziyor aslında. :)
 
#6
En fazla ders yükü Bizde girdiğimiz sınıflarda.Biz olmayacağız da Görsel Sanatlar öğretmeni mi olacak hocam ?
Son söz idarenindir.
Her şey yönetmelikte yazsaydı müdüre gerek kalmazdı.
Hoca'm,
Okulun müdürü okulu kanun yönetmelik, genelge, KHK gibi mevzuata göre yönetir.
Ders ve sınıf dağıtımları sene başındaki öğretmenler kurulunda görüşülür ve üyelerin çoğunluğun oylarıyla kabul edilir.
Kuru üyeleri yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan mantıklı kararı zaten seçecekler dır.
Her şey yönetmelikte yazsaydı müdüre gerek kalmazdı. İfadeniz çok yanlış.
 
#7
En fazla ders yükü Bizde girdiğimiz sınıflarda.Biz olmayacağız da Görsel Sanatlar öğretmeni mi olacak hocam ?
Son söz idarenindir.
Her şey yönetmelikte yazsaydı müdüre gerek kalmazdı.
Hocam umarım idareci değilsindir. Çünkü mantığın çok yanlış ,yükü çok olana daha da yük yüklemek nasıl bir iştir.benim müdürüm de böyle düşünüyor zaten.
 
#8
Hocam umarım idareci değilsindir. Çünkü mantığın çok yanlış ,yükü çok olana daha da yük yüklemek nasıl bir iştir.benim müdürüm de böyle düşünüyor zaten.
İdareci değilim ama idareci olsam önce Türkçecilere verirdim. 5ve 6. sınıflarda bir sınıfın 6 saat dersine giriyoruz. Öğrencileri yakından tanıma fırsatı en çok bizde. Sınıf Rehber Öğretmeni diyoruz , velinin genelde muhattap olacağı kişi yani. Sen evladının okuluna gittiğinde onu iyi tanıyan birinden mi bilgi almak istersin yoksa haftada 1 saat dersine girip nerdeyse sınıf içi durumunu tam olarak bilmeyen birinden mi..

Bakıyorum da -sözüm meclisten dışarı- 3 gün geleyim 4.000 alayımcılar öğretmenliğin içine iyice etmeye başladılar. Nerdeyse her okulda aynı muahbbet. Angarya(!) iş olunca herkes arazi, DYK gibi cukkalı işler olunca herkes idealist.

Bu anlayışım yüzünden belki bilemiyorum ama idareci olmam için teklif çok ama isteğim yok.

"yükü çok olana daha da yük yüklemek nasıl bir iştir" Bu cümleyi beynin hangi kör noktasından geldi bilmiyorum ama YÜK yok, insanla uğraşıyoruz. Bu amaçla yetiştirildik. O çocukların bize ihtiyacı varsa asla yük olmaz.

Adı SINIF REHBER ÖĞRETMENLİĞİ BU İŞİN. YANİ ÖĞRENCİYİ TANIMAN LAZIM. HAFTADA 1 SAAT DERSİNE GİRDİĞİN SINIFA REHBER OLMAK İSTER MİSİN HOCAM ? ETMEYİN EYLEMEYİN, MESLEĞİMİN 15. YILINDAYIM AMA GÜNDEN GÜNE BU MESLEĞİN İÇİ BÖYLE MUHABBETLER YÜZÜNDEN BOŞALIYOR.
 
Son düzenleme:
#9
Hoca'm,
Okulun müdürü okulu kanun yönetmelik, genelge, KHK gibi mevzuata göre yönetir.
Ders ve sınıf dağıtımları sene başındaki öğretmenler kurulunda görüşülür ve üyelerin çoğunluğun oylarıyla kabul edilir.
Kuru üyeleri yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan mantıklı kararı zaten seçecekler dır.
Her şey yönetmelikte yazsaydı müdüre gerek kalmazdı. İfadeniz çok yanlış.

Ya hocam bunu bana anlatma allasen. Okul müdürlerinin Kanun,yönetmeliğe göre yönetmesi gerektiğini bende biliyorum.Yönetmelikler sınırı çizer uygulayıcı her zaman müdürdür. Ben Yapmam ben Almamcılara da VERDİM ,ALDIN dediyse bir müdür iş biter. Amir Memur kökü incelemeyelim isterseniz. Ben kitabın ortasından konuştum.Sanırım anlamışsınızdır.
 
#10
Keşke her şey anlatılanlar gibi olsa. İdareciler ne derse o olur.Ama sınıfa en çok derse giren öğretmene verilmesi daha mantıklıdır. Müzik öğretmeni öğrenciyi bile tanımıyor, nasıl rehberlik yapacak?
 
#11
:rolleyes:
İdareci değilim ama idareci olsam önce Türkçecilere verirdim. 5ve 6. sınıflarda bir sınıfın 6 saat dersine giriyoruz. Öğrencileri yakından tanıma fırsatı en çok bizde. Sınıf Rehber Öğretmeni diyoruz , velinin genelde muhattap olacağı kişi yani. Sen evladının okuluna gittiğinde onu iyi tanıyan birinden mi bilgi almak istersin yoksa haftada 1 saat dersine girip nerdeyse sınıf içi durumunu tam olarak bilmeyen birinden mi..

Bakıyorum da -sözüm meclisten dışarı- 3 gün geleyim 4.000 alayımcılar öğretmenliğin içine iyice etmeye başladılar. Nerdeyse her okulda aynı muahbbet. Angarya(!) iş olunca herkes arazi, DYK gibi cukkalı işler olunca herkes idealist.

Bu anlayışım yüzünden belki bilemiyorum ama idareci olmam için teklif çok ama isteğim yok.

"yükü çok olana daha da yük yüklemek nasıl bir iştir" Bu cümleyi beynin hangi kör noktasından geldi bilmiyorum ama YÜK yok, insanla uğraşıyoruz. Bu amaçla yetiştirildik. O çocukların bize ihtiyacı varsa asla yük olmaz.

Adı SINIF REHBER ÖĞRETMENLİĞİ BU İŞİN. YANİ ÖĞRENCİYİ TANIMAN LAZIM. HAFTADA 1 SAAT DERSİNE GİRDİĞİN SINIFA REHBER OLMAK İSTER MİSİN HOCAM ? ETMEYİN EYLEMEYİN, MESLEĞİMİN 15. YILINDAYIM AMA GÜNDEN GÜNE BU MESLEĞİN İÇİ BÖYLE MUHABBETLER YÜZÜNDEN BOŞALIYOR.
Sayın Hocam okulda dersine girmememe rağmen çok iyi tanıdığım onlarca öğrenci var. Öğrenciyi tanımak için illede dersine fazla girmeye gerek yok.ayrıca sen nasıl bir yerdesin bilmem ama benim çalıştığım okulda tam gün olduğu için öğle arası kütüphaneye bakıyorum boş derslerin bazısında aday öğretmenlerin dersine giriyorum. Teneffüs arasında ya soru çözüyor ya da sınıfın sorunlarıyla uğraşıyorum. Senin savunduğun resimci müzikçi ise bu zamanlarını öğretmenler odası ya da kantinde çay muhabbeti ile geçiriyor. Bu adaletli mi şimdi.ayrıca ben de 11. yılımdayım para göz biri de değilim dyk kursuna karşıyım ve hiç almıyorum.Burası bizim öğretmenler odamız kırdıysam bağışla.
 

Ankeda

Ankeda
Yönetici
#12
Hava güzel yaa,çıkın dolaşın biraz...Boş verin biraz sakin olun,onu tak bunu tak olmuyor valla ben denedim ;) Yarın güzel bir enerjiyle başlayın ve sarılın kuzucuklara :) Haa bana da saldırmayın bu cevabımdan dolayı da :D Ha bu arada bizim okulda kurayla belirlediler herkese sınıf verildi hemen hemen resim,müzik vs vs...
 
Son düzenleme:
#13
:rolleyes:

Sayın Hocam okulda dersine girmememe rağmen çok iyi tanıdığım onlarca öğrenci var. Öğrenciyi tanımak için illede dersine fazla girmeye gerek yok.ayrıca sen nasıl bir yerdesin bilmem ama benim çalıştığım okulda tam gün olduğu için öğle arası kütüphaneye bakıyorum boş derslerin bazısında aday öğretmenlerin dersine giriyorum. Teneffüs arasında ya soru çözüyor ya da sınıfın sorunlarıyla uğraşıyorum. Senin savunduğun resimci müzikçi ise bu zamanlarını öğretmenler odası ya da kantinde çay muhabbeti ile geçiriyor. Bu adaletli mi şimdi.ayrıca ben de 11. yılımdayım para göz biri de değilim dyk kursuna karşıyım ve hiç almıyorum.Burası bizim öğretmenler odamız kırdıysam bağışla.

Muhterem hocam ben sana neden kızayım,darılayım . Ben mesleğin daha başlarında ben almam ,ben yapmam, bu benim işim mi diyenlere kızıyorum biraz. Zaten benim anlatmak istediğimi siz anlatmışsınız aslında. Bakın sizin anlattığınız gibi bir öğretmenseniz amacınızın zaten"PARA KAZANMAK DEĞİL, İNSAN KAZANMAK" olduğu sonucu çıkıyor ortaya. Ortalıkta bi sürü abidik gubidik öğretmen kılıklı "öğrenci taşeronu" herif türedi. Adam kaç saat dersim var demiyor, şu kadar kursum var diyor. Rehberlik yap diyorsun o işin ek dersi kesmez diyor. Öğretmenler kurulunu bu nedenle terk ettiğim çok oldu. Sicilim bu yüzden bozuk malesef. Yahu rehber öğretmen olsan ne olmasan ne.Zaten çayı 15 dakkada içen, herkesi derse yolcu eden, derste feyste meyste afedersin sürten bi tipsin. Bunları adamın yüzüne deyince güceniyorlar kavga etmeye kalkıyorlar. Doğrular malesef acı geliyor.
Ben bu tiplere öğretmen demiyorum.Varsın kızsınlar. Kavgaysa kavga.

Selamlar. (Bu yazdıklarımı çalıştığım ve bundan önce görev yaptığım okullarda edindiğim izlenime göre yazıyorum. Şahsen de İstanbul'da görev yapıyorum. Lütfen alınmayınız sizinle ilgili değildir.)
 
#14
Ya hocam bunu bana anlatma allasen. Okul müdürlerinin Kanun,yönetmeliğe göre yönetmesi gerektiğini bende biliyorum.Yönetmelikler sınırı çizer uygulayıcı her zaman müdürdür. Ben Yapmam ben Almamcılara da VERDİM ,ALDIN dediyse bir müdür iş biter. Amir Memur kökü incelemeyelim isterseniz. Ben kitabın ortasından konuştum.Sanırım anlamışsınızdır.
Sayın Escobar,
Yukarıda yazdıklarınıza bir an inanamadım. Yönetmelikler sınırı çiziyorsa müdür de o sınırlar içerisinde kalır. O yönetmelikte belirtilen dışına çıkamaz. Bu durumda "Uygulayıcı her zaman müdürdür." ne demek oluyor?

Örnek olay:
İKY Madde 43

(7) Öğretmenler, komisyon üyesi ve gözcü olarak görevlendirildikleri sınav komisyonlarında, okulda yapılan her türlü resmî toplantılar ve mahallî kurtuluş günleri ile millî bayramlarda bulunmak
zorundadırlar.
Yukarıdaki maddede müdür uygulayıcı benim deyip eşini milli bayramda okula getirtmeyebilir. Ya da böyle bir yol açılır. Bu durum normal olmasa gerek.

İşler müdürün "verdim, aldın" şeklindeki keyfine göre yürütülemez.

AYRICA
"Ya hocam bunu bana anlatma allasen." ifadenizi gözden geçiriniz.
Siz değerli arkadaşıma akıl vermek için değil ama aşağıdaki ifade gibi bir giriş forumda yazıştığımız, tanımadığımız birine daha hoş gelebilir diye düşünüyorum.
Sayın Hoca'm,
Dediklerinize katılamayacağım...


"Sanırım anlamışsınızdır." ifadenizin bağlamıyla beraber düşünüldüğünde muhatabı hakir düşürmeye yönelik olduğu görülüyor. Böyle bir ifade üzücü oldu. Sadece bir iletinize "İfadeniz çok yanlış." demiştim.

DÜZELTME
Arkadaşlar,
Sekizinci iletimde konu başlığı olan sınıf rehber öğretmenliği konusu dışına çıkarak sınıf ve ders dağıtımları ile ilgili konuyu gündeme getirmişim. Konu başlığı olan sınıf rehber öğretmenliği ile ilgili İlköğretim Kurumları Yönetmeliği maddesi söyle:

Şube rehber öğretmeni
MADDE 48 – (1) Okul müdürlüğünce eğitim ve öğretim yılı başında ortaokul ve imam-hatip
ortaokullarının her şubesinde bir şube rehber öğretmeni görevlendirilir. İlkokullarda bu görevi sınıf
öğretmenleri yürütür.
(2) Şube rehber öğretmenleri, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri
Yönetmeliğinde sınıf rehber öğretmeni için belirtilen görevler ile bu Yönetmelikte kendilerine verilen
görevleri yaparlar.
(3) Şube rehber öğretmeni, müdür ve ilgili müdür yardımcısına karşı sorumludur.

İlgili maddeye göre sınıf rehber öğretmenliği görevini okul müdürü verir
.
 
#15
Mevzuyu fazla uzatmak istemiyorum ama cevap hakkı doğmuş.
Erol hocam, "Uygulayıcı her zaman müdürdür" demek şu oluyor.Yazdığınız yönetmelik maddesini uygulayan oluyor. Ben müdür yönetmelik dışına çıksın mı demiyorum. Dediğim şu, yönetmelikler okulların nasıl yönetilmesi gerektiğini ortaya koyarlar,bu da pekala verdim aldın olayına sebep olur. Müdür maddeyi çıkarır koyar önüne ben yapmam,ben almam diyemezsiniz. Yazmayan bir şeyi zaten isteyemez.Ancak yönetmelikler,yönergeler vs okulların özel durumlarını, işleyişlerini birebir anlatmadıkları için sınırı çizerler.Koca bir ülkede zaten bu olası değildir. Müdürler sınırı aşmadan uygulamada farklılığa gidebilir. Bahsettiğiniz durumu tabiki yapamaz, ama şunu yapabilir mesela, 15 saat dersini 5 güne yayabilir ya da 3 güne sıkıştırır. Bu yönetmelikte yazmaz, eşit dağıtılır der orda bırakır. Gerisi müdürün eğitime bakışıyla ilgilidir. Şöyle bitireyim. Umarım anlatabildim.

Konuyu gereksiz işgal etmeye de gerek yok bence.Forumlarda böylesi karşılıklı yazışmalar hoş olmuyor. Son cümleyi zaten mavi renkle yazmışsınız. Saygılar.
 
#16
En fazla ders yükü Bizde girdiğimiz sınıflarda.Biz olmayacağız da Görsel Sanatlar öğretmeni mi olacak hocam ?
Son söz idarenindir.
Her şey yönetmelikte yazsaydı müdüre gerek kalmazdı.
İşte tam burda benim sorunum ortaya çıkıyor.2 saat okuma becerileri dersim var.5.sınıfın bir şubesine.Ama 6 saat Türkçe dersi olan arkadaş sınıf öğretmeni değil ben sınıf öğretmeniyim.Aynı şubeye giriyoruz.Arkadaş sınıf öğretmenliği istememiş