Neler yeni

TELEGRAM GRUBUMUZ AÇILMIŞTIR

Telegram grubumuza katılmak için tıklayınız:

https://t.me/LGShazirlik

LGS Sorularını Nasıl Buldunuz?

Mustafa AYGÜN

Administrator
Yönetici
Katılım
27 Mar 2017
Mesajlar
525
Beğeniler
2,241
#1
LGS soruları hakkındaki yorumlarınızı bekliyoruz?
 

Mesut HAYAT

Administrator
Yönetici
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
867
Beğeniler
686
#3
MEB’in örnek sorularıyla benzer soruların da bulunduğu LGS’de genel olarak sorular çok kolay değildi. Okuma-anlama dil becerilerini ve mantık düzeyinde yorum yapma becerilerini ölçen, nitelikli sorulardan oluşmuş. Okuduğunu anlama, mantık ve muhakeme soruları (çarklı, plakalı, sözel mantık ve görsel sorular) dikkat ölçen sorulardı. Söz sanatı ve dil bilgisi soruları kolay sorulardı. Anlamlı bir metin oluşturma, boşluk doldurma ve sözcükte anlam soruları dikkat istiyordu. Anlam sorularında “azim ve suretiyle” kelimelerinin anlamları ile "düşüncelerime kar yağdı" sözüyle anlatmak istenilen soruları seviye üstü sorulardı. Sorular genel olarak çok kaliteli, güzel sorulardı.

Bu sınav Türkçe dersinde başarılı olmak isteyen bir öğrencinin öncelikle bol kitap okumayı alışkanlık hâline getirmesi ve sözcük dağarcığını geliştirmesi gerektiğini gösterdi. Sözel mantık, muhakeme paragraf ve görsel yorumlama sorularına ağırlık verilmelidir.

Sınavda başarılı olmak isteyen öğrencilerimizin okuma-anlama çalışmalarına daha fazla önem vermeleri gerektiğini göstermiştir bize.
 

cengiz yüzer

Çalışkan Üye
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
58
Beğeniler
280
#4
Sorular yine aynı mesajı veriyor:Bu sinav herkesin gireceği ,herkesin harcı bir sınav değil.Bu egitim sistemi , bu sosyolojik gerçekliğin standartlarından çok daha yüksek elitist bir sınav.Kisacasi;belli bir kültürel birikiminiz,kitap okumuslugunuz ve kapasiteniz yoksa bu sınava girmeye gerek yok.Bu yeni Mantığı kavramak lazım.Bu sinav Bir yıl boyunca didinip kan ter içinde çalışan kapasitesi düşük öğrenciler için tam bir hayal kırıklığıdır.
 

cengiz yüzer

Çalışkan Üye
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
58
Beğeniler
280
#5
Soruları değerlendirdiğimde;
A kitapçığı 1. Soru ,sözcükte anlam sorusu kelime dağarcığı zayıf özellikle taşralı öğrenciler için zorlayıcı olmuştur.
6. Soru kolay bir soru olsa da bazı öğrenciler şekil ve tabloları anlamlandiramiyorlar.
10. Soru il plaka sorusunda bir hinlik olsa da cevabın çok kolay olmasi bir avantaj oluşturdu
12. Soru öğrencilerin testlerden alışık olduğu bir soru değildi.Kolay bir soru sayılmaz.
14 ve 15. Sorular bana göre en zor sorulardı.
 
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
15
#7
Branşım adına sevindiğim sorulardı.''Türkçe konuşuyoruz canım,ne olacak her şekilde bunları çözeriz.'' diyen sayılardan oluşan dersin dışındaki dersleri ''sallamayanların''bir kez daha düşüneceği ,Türkçe okumasını doğru yapmayanın ciddi anlamda zorlandığı , dolayısıyla okuduğunu anlamanın tüm dersler için önemli olduğunu bu sorularla anlatan bir sınav olmuş.
 

Ozgurky

Çalışkan Üye
Katılım
8 Ocak 2018
Mesajlar
94
Beğeniler
780
#8
Bunu söyleyince tepki gösterenler olabiliyor ama LGS, tüm öğrencilerin girmesi için uygulanan bir sınav değil. "Nitelikli" olarak addedilen okullara seçilecek olan az sayıdaki ve "nitelikli" öğrencileri seçmek için uygulanıyor. Hâliyle sınavın zorluk derecesinin yüksek olması ve bizim okullarda tüm öğrenciler için işlediğimiz derslerden biraz farklı olması bana normal geliyor.

Dersimizi "Türkçe" olarak değil de "ana dili" olarak ele alınca soruların müfredata pek de aykırı olduğunu düşünmüyorum. Bu tür soruları çözebilmek için ana dilini çok iyi kullanabiliyor olmak gerekir. Bu da açıkçası sadece 8. sınıfta çalışıp sınava hazırlanan öğrencilerden ziyade tüm eğitim hayatı boyunca çalışan, başarılı ve zeki öğrencilerin başarılı olabileceğini gösteriyor. Yine de bu öğrencilerden sadece bir kısmının seçilebileceğini de unutmamak gerekir.

Bizler, okuldaki dersleri sadece LGS odaklı mı işlemeliyiz? LGS'nin ölçebildiği tek alanın "okuma" olduğunu ve bizim "dinleme, konuşma, yazma" gibi birbirinden önemli başka alanlara da odaklanmamız gerektiğini düşününce cevap belli gibi: Hayır. Bizler, amacımızın LGS olmadığını fark edip, sınava girmeyecek öğrencilerimiz olduğunu da unutmayıp ana dilini etkili bir şekilde kullanabilen bir nesil yetiştirmenin peşinde olmalıyız.
 
Üst Alt