Neler yeni

Bilgilendirme

http://www.dersimizturkce.gen.tr ve http://www.turkcedersi.gen.tr sitelerinin birleşimi esnasında tüm üyelikler sıfırlanmıştır.

Sitemizdeki dosyaları indirebilmek için üye olmalısınız. Üye olmak için tıklayınız. (E-posta adresinize onay kodu geleceğinden geçerli bir e-posta adresi girmeyi unutmayınız.)

Üyelikte sorun yaşayan kullanıcılarımız 0532 644 67 88 ‘e SMS veya WhatsApp yoluyla ya da mustafaaygun@gmail.com ‘a mail atarak yardım alabilirler.

ÜYE OL WhatsApp Destek

Kitap okuma alışkanlığı kazandırdım.

ÖzAlp

Moderator
Yönetici
Katılım
18 Eki 2017
Mesajlar
117
Beğeniler
698
#21
ÖzAlp Hocam, ilginiz için müteşekkirim,sağ olunuz. Naçizane tavsiyem öncelikle amacın iyi belirlenmesi gerektiğidir. ''Kitap Okuma Yarışmaları''kapsamında yapılan tüm etkinlikler bu asil davranışın önündeki tüm engellerin başıdır. Evvela bunu söylemeliyim. Çünkü kitap okumanın ya-rış-ma-sı OLMAZ,OLAMAZ... Gülten DAYIOĞLU Hanımefendi, Ordu'ya geldiklerinde kendilerine de herkes duysun diye özellikle sormuştum.'' Efendim, 100 küsür ülke gezmişsiniz, hangi ülkede kitap okuma yarışması yapıldığını gördünüz? Cevap: Görmedim. Kaldı ki kitap okumanın yarışması olmaz.'' Takdir sizin... Ayrıca bir öğrenciyi birinci seçeceğiz diye onlarca öğrenciyi o gece ağlayarak yatağa götürmenin günahını sorarım ben! En acısı da birçok ilkokul,ortaokul ve lisede benim kökten karşı olduğum okunan'' Kitabın özetini çıkartma, kitap ödevi verme, kitaptan soru sorma.'' gibi iğrenç uygulamalar... Anlatılır gibi değil. Kimse bana bunun doğru olduğunu iddia edemez. Bir yalan bulunmuş, tekrarlanıyor. Neymiş efendim! Bu uygulamalar, öğrencilerin kitap okuması için , takibi yapılması için....Peh, heyhat!!!! Bu düşünceye şu cevabı veririm ve ses çıkmaz daha:Yani diyorsunuz ki Öğrencilerimizin kitabı okuyup okumadığını anlamak için böyle yapıyoruz. YANİ ŞU ANLAMA GELİYOR BU: BEN , ÖĞRENCİNİN KİTAP OKUYUP OKUMADIĞINI ANLAYAMADIĞIM İÇİN , KİTABI ONA SEVDİREMEDİĞİM İÇİN ONDAN ÖZET İSTİYORUM VS. YANİ YALAN KONUŞMAYI, SAHTEKARLIĞI ÖĞRETİYORUZ Kİ KİTABI ANLATIRSA BEN DE ANLARIM ... YANİ SEN YALANCISIN... SEN DE BANA ''OKUDUM'' DESEN DE BEN SANA İNANMAM...BU NEDENLE ÖZET İSTİYORUM DİYOR.İnanın 'gık' çıkmıyor. Her ortamda söyledim. Kitap okuma yarışması yapacağınıza ''Kitap Okumayı Sevdirecek Etkinlikler '' yapılsa....Değerli Meslektaşlarım ,bunu söylediğimde bir öğretmen!!! ne dedi biliyor musunuz? Allah, insanlara kitap okuma sevgisi vermemiştir.'' Bu yüzden yarışma yaparak zorla okutmalıymışız. Yuh !dedim artık... Alak suresi 1. ayet: Yaradan Rabbinin adıyla OKU!!. Ayrıca 2. sure Kalem suresi... Düşünebiliyor musunuz, güzel ve akıl dinimiz bize okumayı ve düşünmeyi(tefekkürü) emrediyor. Söylenene bakınız... Kısacası hedef ve öncelik iyi belirlenmeli... Yanlışa yanlış demek ,samimiyet göstergesidir. ÖzAlp Bey, ara ara bu yol ve uygulamaları sırayla yazacağım. Bir anda çok uzun olabileceğini düşünüyorum. Malumunuz son derece mühim bir konu...
Teşekkür ederim ilgi ile takip edeceğim.
Özellikle memleketim Ordu'da bu çalışmaları yürütmeniz ayrıca mutlu etti beni.
Bir not daha: Adım Özge:)
 

deryaca

Yeni Üye
Katılım
23 Kas 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
1
#23
Yöntemleriniz harika hocam. Bizde öğrencilerimle belirlediğimiz kitabı okuyup iki haftada bir kitap sohbetleri yapıyoruz. Düşünmeye yorumlatmaya daha önce okuduklarıyla karşılaştırma yapmaya uğraşıyorum. Sizin yöntemlerinizi de kullanmak için fırsatlar oluşturmaya çalışacağım. Videolarınızı izleyemedim ama bulup indirip kullanacağım inşallah.
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#25
Diyalektik, bir durumun içindeki zıtlıkları akıl yürütme yoluyla ortaya çıkarma şeklidir. Tez vardır. Antitez de vardır. İkisi birleşir ve sentez oluşur. Diyalekt, lehçe demek ayrıca. Bir anlamı da tartışma sanatıdır. Gazali, bu duruma, Tekellüm der. Konuşma sanatı. İnsan zihnin ulaşabileceği en üst düşünme şeklidir,Cemil Meriç'e göre...
 

cenkyeri

Yeni Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
14
Beğeniler
17
#26
Diyalektik, bir durumun içindeki zıtlıkları akıl yürütme yoluyla ortaya çıkarma şeklidir. Tez vardır. Antitez de vardır. İkisi birleşir ve sentez oluşur. Diyalekt, lehçe demek ayrıca. Bir anlamı da tartışma sanatıdır. Gazali, bu duruma, Tekellüm der. Konuşma sanatı. İnsan zihnin ulaşabileceği en üst düşünme şeklidir,Cemil Meriç'e göre...
Peki Gazali gibi meşşai görüşe karşı çıkan bir filozof, ne kadar diyalektik yöntemi kullanıyordur?
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#27
Cenkyeri Hocam, öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Elbette bu tartışılan bir konu. Filozofların Tutarsızlığı isimli meşhur kitap, Felsefenin Tutarsızlığına da demvurulmuş gibi. Gazali'nin akılcı düşünüşe ket vurmuş türünden eleştiri aldığı da bir durum. İbn-i Rüşd, İbn-i Haldun, İbn-i Sina, Farabi gibi rasyonalist İslam düşünürlerinden sonraki döneme geçiş istenildiği gibi olmamış. Ayrıca bu fazlasıyla akademik bir çalışma alanı. Sanıyorum ki aslolan konudan uzaklaşıyoruz. Kullanmış olduğum yöntemi diyalektik olarak nitelememin sebebini Sokrates - Hegel ve Kant düzleminde düşündüm, uyguladım. Siyahı verip, beyazı düşünmelerini isteyip griyi görmelerini sağlamak şeklinde düşünebiliriz. Saygılarımla...
 

cenkyeri

Yeni Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
14
Beğeniler
17
#28
Cenkyeri Hocam, öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Elbette bu tartışılan bir konu. Filozofların Tutarsızlığı isimli meşhur kitap, Felsefenin Tutarsızlığına da demvurulmuş gibi. Gazali'nin akılcı düşünüşe ket vurmuş türünden eleştiri aldığı da bir durum. İbn-i Rüşd, İbn-i Haldun, İbn-i Sina, Farabi gibi rasyonalist İslam düşünürlerinden sonraki döneme geçiş istenildiği gibi olmamış. Ayrıca bu fazlasıyla akademik bir çalışma alanı. Sanıyorum ki aslolan konudan uzaklaşıyoruz. Kullanmış olduğum yöntemi diyalektik olarak nitelememin sebebini Sokrates - Hegel ve Kant düzleminde düşündüm, uyguladım. Siyahı verip, beyazı düşünmelerini isteyip griyi görmelerini sağlamak şeklinde düşünebiliriz. Saygılarımla...
Sizin gibi felsefe bilen birisiyle benim gibi biraz felsefeye ilgi duyan biri olarak diyalektik yapmak istedim. Saygılar...
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#29
Cenkyeri Hocam, estağfurullah. Felsefe bilmek tabiri fazla lüks sanıyorum. Haddime değil. Naçizane yapmış olduğum okuma ve düşünüm pratikleridir. Kendimce sosyal bilimlere olan ilgim sayesinde farklı alanlara yöneldim. Yoksa teorik bir çalışmam söz konusu değil. Yalnız şunu söyleyebilirim ki tüm öğretmenlerin BİLGİ FELSEFESİ ile ilgilenmesini tavsiye ederim. Muazzam bir alan. Bilgiyi kullanabilmeyi öğretiyor. Bir de teorik fizik. Müthiş bir evren ile karşılaşmak tarifsiz. Bir de sınıfta sizin gözünüzün içine bakan o gözler. Siz, kainat ve öğrencileriniz... Ellerinde Kitap...
 

zoka

Yeni Üye
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
1
#31
Aslında hep yapmak istediğim,bende bir şeyler eksik hissi uyandıran ama adını koyamadığım ,somutlaştıramadığım şeyi buldum!!!
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#32
Değerli Meslektaşlarım, bahsi geçen uygulamaları yaparken dikkat ettiğim bir husus da şudur: 5.sınıftan itibaren başladığım uugulamam 12.sınıfa kadar mümkün mertebe takibini yaparak devam ediyor. Tabiki liseye geçişte uygulama farklılığı sancılı oluyor. Çünkü alıştıkları yöntem bitiyor, kesintiye uğruyor. Fen lisesi, Sosyal bilimler lisesi, Anadolu lisesi, özel liseler ve diğer lise öğrencilerimle irtibatı devam ettirerek üniversite sınavına yönelik çalışmalar sayesinde sınavda daha başarılı oluyorlar.Kaldı ki şahsen üniversite sınavını çok daha fazla önemsiyorum lgs ye göre. Çünkü felsefem şu:İyi lise yoktur, iyi donanımlı öğrenci vardır. Bu anlamda iyi örneklerim mevcut. Ticaret Lisesi'nden Ankara Hukuk, Fen Lisesi'nden Koç Hukuk(Burslu) vs.
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#33
Meslektaşlarım, elbette burada anlattıklarım yüzde yüz doğru mutlak doğru olarak algılanmamalıdır. Naçizane tavsiye niteliği taşımaktadır. Burada paylaşmamın tek sebebi ne yazık ki gerek mesleğimizin gerekse branşımızın hak ettiği değeri görmemesinden dolayıdır. Ümitsizliği ve umutsuzluğu yoğun yaşayan birçok arkadaşımız olmasıdır. Kitap okumayı, okutmayı basit, sığ ve BOŞ VAKİT eylemi olarak gören insan sayısının çok olmasındandır. Paylaşımlarımı bu minvalde düşünürseniz müteşekkir olurum.
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#34
Son olarak okuma etkinliğini Analitik Düşünme ile ne şekilde birleştirdiğimi ifade edeyim: Tecrübelerim ve öngörülerim bana şunu gösterdi ki 7.sınıfta romanı bitirmelisiniz. Bu çok ama çok önemli. Sebebi ise ergenlik çağı gereği somut işlemler, soyut işlemlere dönüşüyor. Zihinsel gelişim yoğun vs. 5.sınıfta sınıf ortalaması 80-120 arası okunan kitap ve yoğun beyin fırtınası. 6.sınıfta ilk önce yaklaşık 400 sayfalık SEFİLLER. Jan Valjan ı önceden tanıtarak hazırlıyorum. Dünyanın en güzel romanı vs. Tabii olarak 6.sınıfta Platon'un Mağara Benzetmesi'ni anlatarak yüksek seviyeden beyin fırtınasına başlıyorum. Sonra Jan Valjan kimdir deyince mağaranın dışına, gerçeği arayan kişi olarak yerini belirliyoruz. Ve sorada çatlak kız Feride, ÇALIKUŞU. Biraz zorlansalar da Feride'yi kendilerine çok yakın görüyorlar. Sonra diyorum ki en yakın arkadaşınızın Kozet mi Feride mi olmasını isterdiniz? Tahmininiz doğru... Kozet, çok hanım... Feride, öğretmenim diyorlar... Devamında Tavuk Suyuna Çorbalar, Yaban, Ankara, Atatürk okunuyor ve 12,13 yaş grubu romanlar...
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#35
Geldik 7.sınıfa. Çok önemsediğim, en önemli sınıfım. 6.sınıfta da 20-40 roman bitirdikten sonra olay matinlerini 18 yıldır keserim. Bu zamana kadar doğru ve tutarlı sonuçlar aldım. 1 yıl önce düşünmemiz başladı. Şimdi sıra Analitik düşünmeye yönelik çalışmalara. İlk kitap Epiktetos'un Sohbetler ve Düşünceleri... Şiddetle tavsiye ediyorum, mükemmel kitaptır. Stoacı, ahlakçı bir köle... Kitap, şöyle başlıyor :"Felsefe ile uğraşıyorum deme, kendimi kurtarıyorum. de:" Tabiki yoğun beyin fırtınaları devam ediyor. Astronomi, tarih, edebiyat, Fizik, matematik, coğrafya antropoloji vs. Merak duygusu en üst seviyeye çıkıyor... Kitapta ise tarihin müstesna kişiliği Sokrates, sahnede... SOKRATES'İN SAVUNMASI, diyalektik çalışması için harika... Çok seviyorlar. Çok zeki, dürüst bir adam. Ve idam ediliyor. Çünkü mağaranın dışına çıkıyor. Sonra Muhammed Bozdağ'ın İstemenin Esrarı, Ruhsal Zeka, Sevgi Zekası, Üstün Dökmen' in İletişim Çatışmaları ve Empati, Küçük Şeyler serisi, İdeal Öğretmen ve Beyaz Zambaklar Ülkesi Bye Bye Türkçe. 2.dönem iki kitap. ŞÖLEN VE DEVLET...
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#36
Değerli Meslektaşlarım, 8.sınıf kapsamında SOFİ'NİN DÜNYASI' nı birlikte okuyup tartışıyoruz. 2.dönem Ruso'nun eğitim kitabı Emiliy'i okuyoruz. 800 sayfalık bu kitabı ben 41 yaşımda okurken , öğrencilerim ise 13-14 yaşlarında okuyor. Düşünebiliyor musunuz? Mükemmel bir durum.
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#37
Son olarak da lise yılları için şunu söyleyebilirim: Kesinlikle roman tarzını, okullarda ödev verilenler hariç kesiyorum. Felsefe, Tarih, Sosyoloji, Antropoloji, İktisat, Hukuk, Astronomi gibi alanların başyapıt lafını okutuyorum. Mesela, 9.sınıfta İlber Ortaylı, Cemil Meriç. Bir yıl yetiyor. 10.sınıfta Atilla İlhan'ın Denemeleri, Mesnevi, Mukaddime.11.sınıfta son derece kaliteli, hakemli dergi Doğu-Batı yayınları. Boğaziçi Üniversitesi yayınları, Cogito dergisi vs.... Sonuç: Boğaziçi Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Galatasaray Üniversitesi, Koç üniversitesi, Ankara Üniversitesi, İstanbul üniversitesi vs...
 
Katılım
15 Şub 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
22
#38
Değerli Meslektaşlarım, bu asil davranışı çok önemsiyorum. Mesleğimdeki tek önceliğim, okuma alışkanlığı kazandırma ve analitik düşünme çalışmaları kapsamındaki çalışmalarımı bu şekilde özetledim.Sabırla inceleyip, okuduğunuz için, yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Umarım faydalı olmuştur. " Kah çıkarım gökyüzüne alemi seyreylerim, kah inerim yeryüzüne alem beni seyreyler." Mevlana. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
 
Üst Alt